Verkeer naar je website verbeteren?

In de vorige blog ‘Online leads genereren met je website’  hebben we de werking van het verkeer en conversie naar je website besproken. Deze keer bespreken we welke mogelijkheden je hebt om het verkeer naar je website te verhogen.

Hoe kun je het verkeer naar je website verhogen?

Het verhogen van ‘verkeer’ naar je website doe je met zogenoemde ‘verkeer drijvende tactieken’. Deze tactieken zijn onder andere:

  • Bloggen – Het schrijven van blogberichten (‘blog artikelen’) die de zoekwoorden van je doelgroep bevatten, is een prima methode voor een betere beoordeling van je website – op die zoekwoorden – binnen de zoekmachines. Deze artikelen zijn ook zeer geschikt om op social media te delen en via mail naar je mailgroepen te versturen (in je spreekwoordelijke ‘nieuwsbrief’).
  • Search Engine Optimization (SEO) – Zorg ervoor dat qua techniek, je website geheel in orde is zodat het eenvoudig is voor zoekmachines als Google om hier met hun robots doorheen te gaan. Dit is inclusief technische aspecten (responsiveness) of het omzetten van 301 redirects, het optimaliseren van meta beschrijvingen en pagina titels en het vaststellen van standaardisatie fouten. Dit omvat ook het verbeteren van de algehele bruikbaarheid van de site voor de gebruiker. We noemen dit ook wel dat de ‘customer journey’ geoptimaliseerd dient te zijn.
  • Social Media Marketing – Dit zien wij inclusief deelname aan gesprekken die je klanten reeds op Social Media platformen hebben als LinkedIn, Facebook en Twitter. Door waardevolle content op social media te plaatsen, zorg je ervoor dat je verkeer van deze social media gebruikers richting je website verwijst.
  • E-mail Marketing – Het verzenden waardevolle, informatieve e-mails naar een gekwalificeerde e-mail lijst, verwijst die mensen naar je website die meer informatie over het betreffende onderwerp wensen te ontvangen. Wanneer je een nieuwe blog hebt gemaakt, stuur dan een kort mailtje naar je lijst om hen over dit nieuwe artikel te informeren. Zo breng je hen in contact met informatie die ze anders nooit gelezen zouden hebben.
  • Referral verkeer – Wanneer je nuttige content (zoals blog posts, webinars, of eBoeken) maakt, en je de buitenwereld hierover verteld (via social media en email), dan kunnen andere websites hier naar linken (als een referentie, verwijzing). Je ontvangt als gevolg hiervan verkeer via die websites (en links!).

Bovenstaande tactieken, mits succesvol geïmplementeerd, kunnen de kwaliteit van het verkeer op je website verbeteren. Belangrijk hierin is wel de kwaliteit van het verkeer. Niet al het verkeer dat je genereerd is gelijk. Dit betekent ook dat niet al het verkeer voldoende kwalitatief verkeer is. De statistieken nemen wij hierin altijd als uitgangspunt:

  • Bedrijven die bloggen als een onderdeel van hun inbound marketing strategie , hebben 55% meer website verkeer dan die bedrijven die dit niet doen.
  • B2B bedrijven die bloggen, genereren maandelijks 67% meer leads dan die bedrijven die dit niet doen.

De implementatie van al deze tactieken zijn onderdeel van een uitgebreide strategie die ook bekend is als een inbound marketing strategie. Inbound marketing strategieën zijn gericht op het genereren van kwalitatief hoogwaardige content, waardoor deze pagina’s hoog binnen de resultaten van de zoekmachines belanden, worden gedeeld op social media en vervolgens per e-mail naar een specifieke e-mail lijst worden gestuurd (vanuit een vertrouwde e-mail service provider (ESP).

Een inbound marketing strategie is vooral gebaseerd op continuiteit. Een aspect wat vaak binnen een organisatie lastig blijkt om uit te voeren. Wilt je weten hoe wij ervoor kunnen zorgen dat je deze continuiteit wel binnen je marketing strategie kunt vasthouden? We kunnen een stappenplan voor je ontwikkelen, zodat je op eenvoudige wijze, snel tot een verhoging van je het kwalitatieve verkeer naar je website kunt komen.

Stuur mij meer informatie voor mijn inbound marketing strategie

2 + 8 =

contact Marc van Waasbergen
Gratis website scan
Aanbevolen hosting bedrijf