LinkedIn als acquisitietool

Hoe gebruik jij LinkedIn? Is het je digitale rolodex of maak je effectiever gebruik van LinkedIn? Als je nog nauwelijks gebruik maakt van LinkedIn of hier niet op de juiste manier gebruik van maakt, kun je ook niet profiteren van een gigantische bestand waarmee je gerichte leads kunt vinden. En hiermee kun je meer omzet genereren.

 

Uit een recent onderzoek blijkt dat meer dan 83% van LinkedIn leden beslissers zijn binnen hun organisatie. Het betekent dat je slechts een paar klikken verwijderd bent van kwalitatieve prospects. Of je nu direct contact zoekt met CEO’s, directeuren van kleinere bedrijven of ZZP’ers, op LinkedIn kun je ze vinden!

 

Hoe gebruik jij LinkedIn? Is het je digitale rolodex of maak je effectiever gebruik van LinkedIn?

 

Als je nog nauwelijks gebruik maakt van LinkedIn of hier niet op de juiste manier gebruik van maakt, kun je ook niet profiteren van een gigantische bestand waarmee je gerichte leads kunt vinden. En hiermee kun je meer omzet genereren.

 

Wat betekent dit voor jouw acquisitie?

Koude acquisitie kost tijd. Tijd die je beter kunt besteden aan het zoeken naar en verbinden met de mensen die gemachtigd zijn de beslissingen binnen de organisatie te nemen. Dit betekent dat LinkedIn je belangrijkste platform voor de acquisitie.

Echter… er is een goede manier en een verkeerde manier om verbinding te maken met de juiste beslissers op LinkedIn. Wanneer je het goed doet, zie je de resultaten van je acquisitie stijgen. Doe je het verkeerd, dan kan precies het tegenovergestelde optreden.

LinkedIn is in feite de nieuwe vorm van koude acquisitie. In plaats van te bellen met een receptioniste of andere ´gatekeeper´ kun je via LinkedIn veel meer en betere voorbereiding uitvoeren en daardoor veel gerichter geïntroduceerd worden.

Met onze training ´LinkedIn als acquisitietool´ bieden we een training die specifiek is gericht op het werven en binden van klanten. Ben je al aanwezig op LinkedIn, maar denk je dat je hier meer uit kunt halen en weet je nog niet precies hoe, dan kunnen wij je helpen met praktische tips die je helpen je doelen te bereiken.

 

Is LinkedIn nog een krachtige Sales Tool?

Dat kan het zijn ….

Mits je de juiste strategie en tactiek toepast en dit ook zo uitvoert.

Deze training omvat alles van het correct ontwikkelen van je LinkedIn profiel, tot het vinden en op de juiste manier verbinden met jouw ideale prospect. Op zó’n manier dat je hun aandacht trekt en ze je hier juist voor waarderen!

Wat kun je verwachten van deze training?

  • Je kunt LinkedIn op een commerciële wijze voor jouw bedrijf gebruiken;
  • Je kunt LinkedIn inzetten om nieuwe klanten te werven;
  • Je aandacht is méér gericht op het verbinden met beslissers in plaats van mensen die geen invloed binnen de organisatie hebben
  • Je verliest geen tijd meer aan receptionistes of andere ‘gate-keepers’
  • Je kunt jezelf zodanig positioneren zodat je gemakkelijker gevonden wordt op LinkedIn.

 

Na afloop van de training ben je klaar om:

  • Je eigen effectieve en professionele profiel te creëren
  • Een professionele netwerk strategie te ontwikkelen waardoor je beter top of mind blijft bij de beslissers binnen jouw markt
  • Een lijst te ontwikkelen met zorgvuldig geselecteerde prospects binnen je doelgroep
  • Een strategie te ontwikkelen op welke wijze met je doelgroep in contact te komen

 

Aanvullend leren we je ook hoe je

  • Positionering van je bedrijf en merk groeit door het gebruik van LinkedIn Groepen en andere tools binnen het LinkedIn platform
  • Een effectief LinkedIn bedrijfsprofiel opzet om interessante prospects te werven
  • Met behulp van LinkedIn traffic naar je website kunt genereren

Dus, vind je het nu tijd om je acquisitie professioneel op te zetten? Neem dan contact met ons op voor de ‘LinkedIn training als acquisitietool’.

contact Marc van Waasbergen
linkedin scan button
Downloads