SEO Strategie 2015. Wat moet je wel en niet doen

SEO strategie 2015Er is veel gebeurt in de eerste maanden van 2015 als het gaat om de vindbaarheid van je website. Er wordt veel geroepen dat SEO strategie anno 2015 niet meer van toepassing is, je bent geoptimaliseerd voor mobiel, ander doe je niet meer mee. Enz enz. Voor nu hebben we het alleen over SEO 2015.

Eenvoudige SEO bestaat niet meer. Maar SEO niet Dood

Het gebruik van zoekwoorden op verschillende locaties en in bepaalde hoeveelheden is inderdaad minder belangrijk dan voorheen. Zoekmachines (Google.nl) zijn zo intelligent geworden dat ze de context op ander manieren categoriseren. Maar het gebruik van rich snippets, Google ondersteunde protocollen en mobiel vriendelijke website opbouw zijn onlosmakelijk verbonden met jou online succes.

3 Tips voor SEO 2015

Zoekmachine Optimalisatie vs. Social media.

  • Mensen gebruiken zoekmachines om iets concreets te zoeken wat meestal resulteert in een aankoop.
  • Op Social Media komen mensen in contact met je product door aanbevelingen of andere verwijzingen waar ze niet direct naar op zoek zijn. Niet direct een verkoop maar wel een goede kennismaking.

De voortdurende veranderingen in het speelveld van Zoekmachine optimalisatie en zoekmachine resultaten (SERPs) maakt het moeilijk om van elk detail op de hoogte te zijn (ieder zijn vak). Daarom 3 SEO tips die redelijk tijdloos zijn.

Strategische keuze van je Zoekwoorden.

Naarmate zoekmachines verfijnder worden is meer aandacht nodig in hoe je met behulp van trefwoorden en bestemmingspagina’s om mensen op verschillende tijden te richten om te gaan.   Bijvoorbeeld, een populaire zoek “hotels in aan de Amstel in Amsterdam” gaat echt moeilijk te rangschikken op voor de meeste merken te zijn. Sommige van de op dit resultaat pagina bedrijven hebben erkend dat, en gebruik te maken van advertenties om hun naam krijgen die er zijn. Maar hun reclame is waarschijnlijk niet zeer effectief voor een paar redenen:

  • De Hilton adverteert op deze zoekterm waarbij je op de homepage uitkomt. Hun advertentie zou beter converteren als bezoekers direct op de web pagina van het Hilton Amsterdam uitkomen.
  • De Hyatt Amsterdam Airport adverteert op dezelfde zoekterm. Uiteindelijk komen hun website bezoekers er achter dat ze 1 uur onderweg zijn naar Amsterdam zelf.

Waar gaat dit naar toe? Om te profiteren van zoektermen en advertenties moet je website / webpagina zijn afgestemd op de intenties van de bezoeker. Dit is afhankelijk van waar de klant zich bevindt in het koopproces. Bijna alle zoekresultaten zullen ‘terecht’ aan de bezoeker voorbij gaan omdat ze niet binnen x seconde aan hun verwachten voldoet.

Waar is je prospect actief?

Een “SEO strategie” omvat veel meer dan alleen Google. Meer dan de helft van de zoekresultaten voor een bepaalde zoekterm zijn van websites als Yelp, Tripadvisor of Zoover. Deze “review” websites hebben heel veel invloed op het koopproces van jou prospect. Dit is een van de redenen waarom je naast focus voor Google.nl aandacht moet hebben voor andere websites waar jou klanten vaak te vinden zijn. Beslist.nl, tweakers.net of Yelp.nl maar ook een vermelding op Linkedin.com zorgt dat je meerdere keren in de zoekresultaten van Google.nl voorkomt. Maak een account op deze websites en zorg dat je eenduidig positioneert. Afhankelijk van je markt kies je voor eenvoudige aanwezigheid of tot het volledig benutten van alle functies van het platform zoals artikelen publiceren, video’s uploaden of door te adverteren.

Consistent zoekterm gebruik

Alle Zoekmachines zijn voortdurend in ontwikkeling, en het gaat niet alleen over specifieke trefwoorden meer.

Het gaat niet om het gebruik van een zoekterm op verschillende plekken van een website pagina. En zeker niet om matige artikelen die niet te lezen zijn.

Wat bedoelen we?

Google’s shopping en Google ‘My Business’ maken het mogelijk om je beoordelingen te laten zien. Raden waar deze reviews komen uit? Google+. En één van de manieren om deze beoordelingen te laten zien in de zoekmachineresultaten (SERP) is om een ​​betere ranking in Google’s shopping na te streven. En een van de manieren om dat te doen is door het verkrijgen van meer beoordelingen op Google+.

Tot slot

Laat jezelf niet overweldigen door de uitvoering van alle tips in een keer. Kies een of twee te concentreren op, en probeer ze uit! Wees niet bang om aanpassingen te maken als er iets is niet precies werkt zoals u dat wilt.

Het belangrijkste hier is dat je vooruit bewegen met de tijd, en niet vastklampen aan een oude SEO strategie die niet meer werkt.

 

 

contact Marc van Waasbergen
Gratis website scan
Aanbevolen hosting bedrijf