Landingspagina’s bij een Facebook advertentie

door | Facebook Tips, Kennisbank | 0 Reacties

Bij een Facebook advertentie gaat het eerst om de advertentie die je laat zien in de Facebook nieuwsfeed, daarna gaat de teller lopen en komt het op de conversie kracht van de landingspagina.

Wanneer iemand op de advertentie afbeelding klikt, heb je minder dan 10 seconden om de aandacht van je bezoeker te grijpen en hem of haar vast te houden voor de rest van de informatie of vervolgstappen zoals downloaden, registratie of aankoop van de product of trailer. Dit betekent dat het ontwerp en teksten op je landingspagina optimaal moeten zijn
In de afgelopen jaren hebben wij met programma’s als Pagemodo en Shortstack veel Facebook advertenties gemaakt en getest. Wij willen enkele tips voor je Facebook advertentie met je delen

Tips voor een betere conversie van je Facebook advertentie

Veel of weining tekst op je Landingspagina?

Afhankelijk van het doel is van je Facebook campagne en je conversie doel, maak je gebruik van een korte of een lange tekst op je landingspagina.

  • Korte teksten passen bij een direct doel zoals het maken van een reservering bij een webinar en het verzamelen van een email adres. Dit zijn ook de pagina’s waarbij je een dienst of service exclusief aanbiedt.
  • Landingspaginas met meer gedetaileerde tekst zijn geschikt voor toepassing bij langere termijn doelstellingen. Doel is het introduceren van je product en het bewust zijn van de problematiek van de klant. Een lange tekst helpt met het opbouwen van een relatie en het vertrouwen en geloofwaardigheid wat daarbij hoort. De conversie op het eerste moment zal vaak lager zijn dan bij een korte tekst, maar verderop in het verkoop proces zal de uiteindelijke conversie hoger zijn. Zeker in combinatie met een duurder product of service. Analyseer wel of je bezoekers de tijd nemen op je tekst te lezen. (Zie ook: Zoekmachine Optimalisatie vs. Social media)

Gebruik genoeg Visuele elementen

  • Het gebruik van afbeeldingen en andere visuele elementen op je landingspagina na een facebook advertentie, heeft een aantal redenen. De eerste reden is dat mensen beelden sneller verwerken dan platte tekst. Dit is niets nieuws en reeds onderbouwd met vele onderzoeken naar het gedrag van mensen
  • Visuele elementen stroomlijnen de belevenis van je bezoeker. Zorg wel dat de afbeeldingen niet te dominant zijn. Wat je niet wilt is dat de bezoekers waar je voor betaald hebt, worden afgeschrikt met dichte blokken tekst en afbeeldingen. Dit zal leiden tot hoge ‘bounce rates’.
  • Als laatste, visuals hebben de macht om emotionele signalen en berichten over te brengen aan de bezoekers van je landingspagina. Bijvoorbeeld, als je hebt een vette rode knop of pijl gebruikt, stuurt deze een sterk signaal aan de bezoekers voor maatregelen die snel genomen moeten worden. Wanneer je visuals voornamelijk blauw zijn, is de onderbewuste taal voornamelijk vriendelijk en rustgevend.

Keep it Simple (Stupid) KISS

Hele ingewikkelde landingspagina’s werken averechts. Krijg je bezoekers op je landingspagina via een Facebook advertentie met een krachtige boodschap, dan moet je de bezoeker niet afschrikken met een hele gecompliceerde bestemmingspagina. Wij zien voorbeelden waar het enthousiasme van de adverteerder heeft geleid tot: extra tabbladen, menu structuren, drop down selecties en Social media iconen. Al deze poespas levert geen extra klik op de koopknop of een extra email adres op.

Dus Keep it Simple (KISS), Duidelijke informatieve tekst –JA- , veel klikbare afleidingen op je pagina –NEE-.

Verkoop de Voordelen van je product

Ook bij online verkoop geldt dat je een product niet verkoopt door veel door te zagen over de functies van je product. Je hebt het over de voordelen eventueel ten opzichte van hun huidige situatie. Wij hebben ontdekt dat dit bij Facebook adverteren een van de grote verschillen is bij het maken van de uiteindelijke conversie. We zeggen altijd: Voordelen verkopen, functies niet. Ik heb ontdekt dat, bij Facebook marketing, deze conversie tip een groot verschil maakt in de hoogte van de conversie.

Wij hadden een campagne lopen waarbij de koptekst van de landingspagina: “Gebruik Pagemodo voor succesvolle Social Media Campagnes” De conversie nam aanzienlijk toe nadat detekst was verandert in “Werf klanten en verzamel leads met Pagemodo”, De laatste tekst is veel meer gericht op de voordelen van het platform in plaats van de vermelding van de functie

Om een goede indruk te maken met je landingspagina, zorg dat het over de probleemstelling van je bezoeker gaat, de oplossingen die je product hiervoor kan bieden en eventueel waarom ze dit bij jou moeten kopen.

Facebook marketing tips

Mocht je aanvullingen hebben of wil je meer weten over succesvolle Facebook Marketing campagnes neem dan contact met ons op

Facebook marketing campagne Pagemodo
Karin Muller SB

Facebook Tips

Aanverwante artikelen