Hoe je een perfecte LinkedIn headline schrijft

LinkedIn TipsEen headline is het meest belangrijke onderdeel van een artikel. Want dat is het eerste dat mensen zien, en het is ervoor verantwoordelijk of mensen doorlezen of wegklikken. Wanneer je je LinkedIn profiel schrijft, is je LinkedIn headline ongetwijfeld het meest belangrijke onderdeel van je profiel. Want ook hier is dit het eerste wat mensen zien en bepaalt het of mensen meer over je willen weten of niet. Je headline bepaalt dus of mensen de tijd nemen om op je profiel te klikken voor meer informatie.

 


1. Valt je LinkedIn headline voldoende op tussen alle zoekresultaten?

Je hebt slechts 120 tekens om je meest perfecte LinkedIn profiel headline te ontwikkelen. Het is dus belangrijk dat je van elk beschikbaar teken gebruik maakt om voldoende indruk achter te laten binnen het totaal van de zoekresultaten. Want, wanneer je prospects door de zoekresultaten aan het scrollen zijn, val je dan voldoende op met een van de beste LinkedIn profielen? Hier zijn een paar tips om je LinkedIn profiel headline beter te laten opvallen:

  • Ziet je perfecte prospect snel genoeg dat jij biedt waar ze naar zoeken?
  • Probeer eens je eigen LinkedIn profiel te vinden via een zoekopdracht met gebruik van de door jou gekozen zoekwoorden. Hoe ziet je profiel eruit in vergelijking met je concurrentie?
  • Houd bij hoeveel keren je profiel de laatste dagen / weken is bekeken. Pas je LinkedIn headline wat aan en kijk of er iets wijzigt in het aantal bezichtigingen van je profiel.

 

2. Bevat je LinkedIn headline de juiste zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden?

Het heeft niet zoveel zin om een geweldig LinkedIn profiel te maken waarmee je indruk maakt op je prospects, als je niet wordt gevonden in de zoekresultaten. Een van de belangrijkste factoren waarmee je verschijnt op de eerste pagina van de zoekresultaten, is je LinkedIn headline. Met de zoekresultaten bedoel ik de zoekmogelijkheid van LinkedIn die bedoeld is voor het vinden van mensen of groepen in het netwerk, niet Google. Het is belangrijk dat je LinkedIn verteld wat jouw expertise is, door zoekwoorden voor jouw branche strategisch binnen je profiel en headline te plaatsen.

3. Voeg iets toe aan je headline dat de aandacht trekt

Wanneer je echt wilt dat mensen je profiel bekijken, dan is het belangrijk dat je iets opvallends toevoegt aan je LinkedIn headline. Je hebt in de LinkedIn headline niet de mogelijkheid om teksten vet, cursief of in kleur te plaatsen, dus het enige waarmee je de aandacht kunt trekken is het gebruik van de juiste woorden. Enkele goede voorbeelden van LinkedIn headlines:

“Accountant in Den Haag die ondernemers helpt minder belasting te betalen en ervoor zorgt dat ze meer winst overhouden!”

“Verslaafd LinkedIn en Social Media Expert ….”

 

Hier zijn een paar tips om ervoor te zorgen je LinkedIn headline de aandacht trekt:

  • Wat zijn enkele van de meest meetbare prestaties die je de afgelopen 12-18 maanden voor je klanten hebt bereikt? Vermeld ze in je LinkedIn headline!
  • Weerspiegelt je headline je geloofwaardigheid? Wees niet bang om jezelf te introduceren op dezelfde manier als een gerespecteerde bekendheid zou doen Bijvoorbeeld:
    • Michael Jordan, Time Magazine’s Man van het jaar
    • Amy Standing, Social Media Strategist – Specializing in Facebook Marketing. Co-author of Facebook Marketing All-In-One for Dummies.

4. Maak gebruik van de limiet van 120 tekens

Je hebt slechts 120 tekens om je LinkedIn headline te vullen dus is het belangrijk om zoveel mogelijk te proberen van elk teken gebruik te maken. Binnen mijn profiel, heb ik zoveel mogelijk getracht een opvallende statement te plaatsen, aangevuld met relevante zoekwoorden waarop ik gevonden wil worden: LinkedIn expert, Keynote spreker LinkedIn & Social Media trainer.

De beste LinkedIn profielen spreken je perfecte klant rechtstreeks aan

De basis regel in het creëren van een succesvolle LinkedIn headline of profiel is ernaar te streven altijd direct je perfecte klanten aan te spreken. Of het nu in je samenvatting, headline of ergens anders is. Je moet altijd die voordelen benadrukken waar jouw perfecte klant naar op zoek is. Iedereen heeft het druk en ze zoeken de juiste persoon om hen aan de oplossing te helpen waar ze naar op zoek zijn. Hoe beter je dit kunt aangeven, hoe grotere kans je hebt dat mogelijke klanten naar jouw profiel gaan en contact met je willen opnemen. Vind je dat jij al een geweldige LinkedIn profiel headline  hebt? Deel deze dan in de commentaren hieronder, als je durft. Wij geven een paar mensen GRATIS FEEDBACK op hun LinkedIn profiel headline.

 

 

 

Karin Muller SB
linkedin scan button

Aanbevolen

Linkedin Code book

Aanverwante artikelen

  • photo from Tumblr

    Maak je voldoende gebruik van Sociale platforms als LinkedIn of kan het beter?

    01/05/16

  • photo from Tumblr

    Het belangrijkste idee van het nieuwe platform Recruiter  is dat het zich zal consentreren rond een veel algoritmischere aanpak voor het vinden van nieuwe medewerkers.

    10/22/15

  • photo from Tumblr

    Bij LinkedIn is alles over het maken van verbindingen en verwijzingen tussen professionals - maar verwacht niet dat het platform al het werk voor u doet.

    10/21/15

  • photo from Tumblr

    Linkedin als je eigen lead generator? Is personal branding een must of je nu solliciteert of niet

    10/21/15

  • photo from Tumblr

    LinkedIn heeft een nieuwe app: LinkedIn Lookup gelanceerd in een poging om gebruikers te helpen beter gebruik te maken van hun collega’s vaardigheden

    10/20/15

Advertentie