Drie tips om warme leads en prospects via LinkedIn te vinden.

We zijn continu bezig met het vinden en genereren van leads via de diverse online middelen die bedrijven tot hun beschikking hebben. Zowel websites als LinkedIn bieden nog zoveel potentie waar door bedrijven nog niet of nauwelijks gebruik van wordt gemaakt.

Wanneer je op LinkedIn zoekt naar mogelijke prospects, is het verstandig om eerst te beginnen met die mensen waarmee je al enige interactie of contact mee hebt gehad. Dit zijn bijvoorbeeld ook mensen die je profiel eens hebben bezocht of je updates volgen. Dit zijn warmere leads dan mensen die nog nooit van je hebben gehoord. Deze mensen kennen jou en je product/dienst al in een bepaalde mate.

Hoewel natuurlijk niet iedereen in deze overzichten een persoon is die een mogelijke prospect voor je is, of iemand is waar je mee in contact wilt komen. Feit is dat je door de reeds bestaande ‘verbinding’ eenvoudiger in contact met je kan komen en kunt bouwen aan een relatie.

Je hebt drie locaties binnen het ‘profiel’-gedeelte van je LinkedIn account, waar je warme leads kunt vinden.

Wie heeft je LinkedIn profiel bekeken

      Kijk onder het gedeelte:

Who’s Viewed Your Profile /

      Hier vind je een overzicht van mensen die recentelijk je profiel hebben bekeken (je kunt de laatste vijf zien wanneer je een gratis LinkedIn account hebt. Heb je een betaald account, dan kun je ze allemaal zien). Deze mensen kunnen al op enige wijze bekend met je zijn en met wat je doet, afhankelijk van hoeveel ze van je profiel hebben bekeken. Kijk naar mensen die in je 2e graad netwerk liggen. Ze zijn eenvoudig te benaderen, met behulp van je bestaande netwerk.

 

Wie volgt je op LinkedIn

Klik op Your Updates / en klik dan op Followers/Volgers. Hier vind je een overzicht van iedereen die je volgt, zowel je eerste graad verbindingen als de mensen die niet direct met je verbonden zijn. Kijk naar mogelijkheden om je netwerk uit te breiden door verbinding te leggen met die mensen met wie je niet direct verbonden bent.

 

 

Wie leest je LinkedIn berichten

Kijk bij het gedeelte ‘Who’s Viewed Your Profile / klik op Who’s viewed your posts/. Hier kun je zien wie direct actie onderneemt met jouw content, of ze het ‘liken’, er een reactie op geven of dat ze het delen. Veel van de mensen in dit overzicht zouden interessante prospects van je kunnen zijn, aangezien ze je content ook al een keer hebben gewaardeerd.

 

Zo zie je maar dat de kansen om vanuit je online netwerk leads te genereren behoorlijk aan de oppervlakte liggen. Dit soort leads zullen je veelal veel minder moeite kosten om uit te bouwen naar echt interessante contacten of zelfs opdrachten. Het betekent alleen dat je daadwerkelijk aan de slag moet met je netwerk om dit vanuit een bestaand netwerk, door te bouwen naar een Winstgevend Netwerk. Dit zul je zelf moeten doen, want kansen kun je alleen zelf creëren, die krijg je niet zomaar in je schoot geworpen.

Wil je weten hoe je dit met je team kunt oppakken? Neem dan contact met ons op contact at effipreneur.nl, want we werken regelmatig met Sales teams om de kansen uit hun netwerken te verzilveren en daarmee hun omzet te verhogen. Want daar gaat het bij netwerken per slot van rekening om.

Karin Muller SB
linkedin scan button

Aanbevolen

Linkedin Code book

Aanverwante artikelen

  • photo from Tumblr

    Maak je voldoende gebruik van Sociale platforms als LinkedIn of kan het beter?

    01/05/16

  • photo from Tumblr

    Het belangrijkste idee van het nieuwe platform Recruiter  is dat het zich zal consentreren rond een veel algoritmischere aanpak voor het vinden van nieuwe medewerkers.

    10/22/15

  • photo from Tumblr

    Bij LinkedIn is alles over het maken van verbindingen en verwijzingen tussen professionals - maar verwacht niet dat het platform al het werk voor u doet.

    10/21/15

  • photo from Tumblr

    Linkedin als je eigen lead generator? Is personal branding een must of je nu solliciteert of niet

    10/21/15

  • photo from Tumblr

    LinkedIn heeft een nieuwe app: LinkedIn Lookup gelanceerd in een poging om gebruikers te helpen beter gebruik te maken van hun collega’s vaardigheden

    10/20/15

Advertentie